Apple Systems Engineer
Wij zijn Apple Solutionists en die naam houden we graag hoog. We werken voor topklanten en werken er elke dag hard aan om hun doelstellingen te bereiken en te behouden. Dat doen we met een hecht en wendbaar team. We zoeken elkaar op, schakelen snel en krijgen daardoor veel voor elkaar in korte tijd. We zijn proactief preventief. Want we hebben de zaken liever gisteren dan vandaag geregeld. Met succes. Want onze klanten waarderen onze aanpak doorgaans met een jarenlange samenwerking. Die mooie resultaten? Die vieren we ook. We maken tijd om met elkaar een taartje te eten, een borrel te drinken of we gaan samen op pad. En we delen met elkaar in de winst. Want daar dragen we immers allemaal aan bij.
Als Apple Systems Engineer ga je langs bij onze klanten om hen technisch te ondersteunen. De ene dag ben je er voor maandelijks onderhoud en adviseer je klanten hoe zij meer uit hun Apple omgeving kunnen halen. De volgende dag ondersteun je één van onze nieuwe klanten bij de overstap naar een oplossing om hun Apple apparatuur te beheren. Weer een dag later zit je bij je gezellige collega’s op kantoor en los je technische tickets op voor onze klanten. Je fungeert als adviseur en aanspreekpunt voor klanten en als sparringpartner voor je collega’s. Iedere dag is weer anders en dat maakt deze functie zo ontzettend leuk!
Wij zijn een gespecialiseerde organisatie die zich richt op bedrijven die met het Apple platform werken. Je komt terecht in een team van enthousiaste jonge mensen.
Wij bieden consult op maat door omgevingen van klanten zo efficiënt mogelijk in te richten. Dit doen wij door het bieden van periodiek onderhoud, ondersteuning, consultancy, trainingen en (software) oplossingen. Hierdoor nemen wij alle zorgen uit handen en helpen wij organisaties het maximale uit hun macOS, iOS, iPadOS en tvOS te halen.
Onze klanten doen zaken met ons vanwege ons kennisniveau en onze professionele maar toch informele houding. Werkplezier is belangrijk, maar hard werken ook, en dat werpt z'n vruchten af: wij blijven namelijk groeien!
Uitvoeren van aanpassingen en verbeteringen bij klanten zowel op locatie als op afstand, met een sterke focus op klanttevredenheid en efficiëntie;
Actieve betrokkenheid bij het ontwikkelen en testen van nieuwe features en releases om voortdurende systeemverbetering te waarborgen;
Adviseren van organisaties over ICT-verbeteringen en proactief signaleren van mogelijkheden voor systeemoptimalisatie en verbetering;
Fungeren als tweedelijns aanspreekpunt voor technische vraagstukken via telefoon en e-mail;
In kaart brengen en analyseren van technische problemen in samenwerking met de klant, gevolgd door effectieve oplossingen op afstand;
Actief onderhouden van contact met support engineers en consultants om de voortgang te bewaken en tijdige updates te verstrekken aan belanghebbenden;
Verantwoordelijkheid voor het melden van informatiebeveiligingsincidenten en het proactief onderhouden van systemen om storingen te voorkomen.
Een fair salaris, samen met een aantrekkelijke winstdeling.
25 vakantiedagen, een extra vrije dag voor je verjaardag.
Een modern kantoor met elke dag een lekkere lunch.
Een week per jaar vanuit het buitenland werken.
Flexibel thuiswerken met een thuiswerkvergoeding.
Een opleidingsbudget voor je persoonlijke ontwikkeling.
Pensioenbijdrage en collectieve zorgverzekering.
Een leaseauto zodat jij zonder problemen naar onze klant rijdt.
Veel vrijheid en zelfstandigheid in je werkzaamheden.
En ja, natuurlijk een MacBook Pro, iPad en iPhone/eSIM.
Een gedreven en zelfstandige IT-professional die over de juiste technische kennis beschikt;
Een absolute fan van Apple;
Iemand die vrolijk wordt van klanten helpen;
Helemaal thuis in een dynamische omgeving van hard- en software;
Iemand die zelfstandig kan werken en beslissingen durft te nemen met klanttevredenheid als uitgangspunt;
Graag op pad want je zult regelmatig klanten moeten bezoeken om ter plaatse verbeteringen uit te voeren.
Relevante werkervaring binnen de sector is een pré;
Ervaring met het integreren, ondersteunen van en het oplossen van problemen met Apple producten;
Ervaring met applicaties waar Apple mee samenwerkt (o.a. Google/Microsoft);
Ervaring met het gebruik van cliënt- en apparaatbeheertools zoals Mobile Device Management (MDM);
Kennis van UNIX-opdrachtregel, scripting, back-up/herstelbewerkingen, probleemoplossing voor netwerkopslag is een plus;
Gedegen kennis van macOS, iOS, iPadOS en tvOS;
Zelfstandigheid en verantwoordelijkheid;
Accuraat, flexibel met een hands-on mentaliteit;
In het bezit van rijbewijs B;
Uitstekende communicatieve vaardigheden in het Nederlands en Engels.
Ben je geïnteresseerd? Solliciteer dan direct of kom een kop koffie drinken.